Для батьків




Команда інфопростору  «Є!» зібрала в одній інфографіці основне, що необхідно знати про коронавірус 2019-nCoV: профілактику, зараження, симптоми.
Профілактика коронавірусу. Як захистити себе від хвороби
Існуючі вакцини не є ефективні для профілактики нового виду коронавірусу. Вчені тільки-но розпочали роботу в цьому напрямку.
Проте захистити себе від хвороби, спричиненої коронавірусом, можна, дотримуючись таких рекомендацій:
утриматися від поїздок за кордон;
уникати контакту з будь-яким хворим на ГРВІ (карантинні заходи);
регулярно мити руки з милом – ретельно, до 1 хвилини, особливо після контакту з будь-яким хворим на ГРВІ;
при контакті з будь-яким хворим на ГРВІ уникати потрапляння капель слини хворого на слизові оболонки та інші поверхні тіла;
не торкатися немитими руками очей, носа, рота – вірус може проникати через слизові оболонки;
користуватися деззасобами; провітрювати і здійснювати вологе прибирання приміщень, де перебував хворий;
правильно використовувати медичні маски (хворі та близьке оточення, що контактує з ними, медперсонал) – доцільно у приміщенні, міняти через кожні 30 хвилин;
хворому з будь-якими ознаками ГРВІ обов’язково користуватися одноразовими хустинками, прикривати рот і ніс при кашлі, чханні;
не вживати погано термічно оброблені м’ясні, рибні продукти, яйця; правильно приготовані страви з м‘яса та яєць можна безпечно вживати.
Коли йти (звертатися) до лікаря? 
Висока температура, понад 38 °C;
сильний головний біль, ознаки інтоксикації, сонливість;
блювання;
важка діарея (пронос), ознаки зневоднення (слабкість, запаморочення);
проблеми з диханням, задишка;
кашель, що важко стримати;
вологий кашель із виділеннями зеленого кольору, можливі прожилки крові
загострення супутніх хвороб, наприклад, поява ознак порушення роботи серця (сильна задишка), нирок (зміна кількості, кольору, прозорості сечі)
 Правильне лікування коронавірусу
Ліки від коронавірусу є симптоматичними, тобто вони не діють на сам вірус, лише допомагають організмові подолати прояви хвороби, і в такий спосіб організм, його імунна система, може виявитися здатною впоратися з хворобою. Лікують коронавірусну інфекцію, як і решта гострих респіраторних вірусних інфекцій, особливу увагу приділяють запобіганню розвитку гострої вірусної пневмонії.



Як виконувати домашні завдання з дитиною - поради психолога





Як виконувати домашні завдання з дитиною - поради психолога
Виконання домашніх завдань з дитиною часто перетворюється на каторгу. До чого тільки батьки не вдаються, щоб заохотити своє чадо робити уроки: пропонують гроші, подарунки або виконують завдання замість неї.
Фахівці радять підходити до виконання домашнього завдання з дитиною виважено. "Хотілося б, аби батьки взяли собі на озброєння слова відомого італійського педагога Марії Монтесорі: "Допоможіть мені все зробити самому", каже Gazeta.ua психолог Наталія Носаль
У чому полягає допомога у виконанні домашніх завдань?
- Допомагати дитині з виконанням домашньої роботи зовсім не означає робити замість неї. Часто батькам легше самостійно розв'язати приклад чи скласти кілька речень, ніж витрачати час і нерви на дитину. Цього робити не можна. Краще, якщо ви сидітимете поруч з дитиною, а вона буде до вас звертатися, якщо виникнуть труднощі. Не можна стояти у дитини над головою і просто контролювати її. Вона навпаки буде нервувати і втрачатиме стимул до роботи. Спочатку домашні завдання слід робити на чернетці. Так ви зможете вказати на усі помилки. Крім того, треба перевіряти готову роботу. Вчіть дитину мислити, аналізувати, порівнювати. Найголовніше, щоб у неї з'явилася звичка робити домашнє самостійно.
Як краще з дитиною робити завдання, щоб це було не виснажливо ні для неї, ні для батьків?
- Перш за все, виконувати домашні завдання треба у комфорті. Потрібно організувати своєму чаду постійне робоче місце: її стіл, зручний стілець, настільну лампу, полицю для зошитів та книжок. Це формуватиме у дитини відповідний робочий настрій та бажання виконувати уроки. По-друге, перед виконанням домашніх завдань дитина має відпочити після шкільних занять. Після школи близько години треба погуляти. Після прогулянки - пообідати, відпочити чи подивитися улюблений мультфільм.
З чого приступити до виконання завдань?
- Якщо дитина недостатньо активна, то краще розпочати роботу з більш легких завдань або її улюблених предметів. Якщо дитина швидко стомлюється - розпочніть із складних і поступово переходьте до легких. Намагайтеся зробити між виконаними завданнями невеличкі перерви по п'ять-десять хвилин. У ці проміжки можна трішки відволіктися і погратися. Частину письмових предметів, якщо є можливість, краще робити у вихідні. Це допоможе зменшити тижневе навантаження. Разом з тим не потрібно перетворювати вихідні у суцільне виконання домашніх завдань.
Що робити, якщо дитина відмовляється робити уроки?
- Для початку визначте час для виконання усіх домашніх завдань. Дитині треба усвідомити, виконавши домашні завдання - вона матиме вільний час. Важливо мотивувати дитину. Слід пояснити, що кожний шкільний предмет важливий для подальшого навчання, для здобуття улюбленої професії. Формуйте позитивне відношення до навчання. Головне, не перетворюйте виконання уроків у покарання. Не залякуйте майбутніми труднощами. Це негативно впливає на рівень активності та сприяє відчуттю невпевненості у власних силах.
Ні в якому разі дитину не можна карати?
- Критика неприпустима. Не ображайте дитину. З цього нічого хорошого не вийде. У дитини може з'явитися страх перед виконанням уроків. Крім того, це може викликати дитячу травму. Навпаки, більше хваліть дитину. Причому похвала повинна бути справедливою. Діти відмінні психологи і дуже тонко відчувають нещирість.
Чи можна стимулювати до виконання домашніх завдань подарунками чи грошима?
- Головне, щоб дитина відчувала підтримку і повагу. Мовляв, ти молодець, твої зусилля привели до позитивного результату. Дитину треба частішу обіймати та цілувати. Ось це найголовніші стимули. Не можна давати за виконання домашнього завдання якісь іграшки чи солодощі, а тим більше гроші. До цього швидко звикають. У майбутньому дитина буде щось робити лише задля власної в



ПАМ’ЯТКА

Що потрібно знати про грип та заходи профілактики

Серед інфекційних захворювань, які офіційно реєструються в Україні, грип та ГРВІ в загальній сукупності становлять понад 90%. Щороку практично кожний шостий мешканець України залучається до епідемічного процесу з грипу та ГРВІ.

Грип – гостре інфекційне захворювання. Джерелом інфекції при грипі є хвора людина. Особливо заразна інфікована людина при грипі в розпал хвороби, в гарячому стані. Період зараження продовжується в середньому 4-7 днів. Передача інфекції відбувається головним чином повітряно-крапельним шляхом.

Симптоми захворювання: раптове підвищення температури тіла більше 38ºС, біль у горлі, головний біль, кашель, утруднене дихання, біль у м’язах, інколи може бути блювота, діарея.

Як попередити захворювання на грип

- Уникати контакту з особами, що мають прояви грипозної інфекції;

- Обмежити відвідини місць великого скупчення людей;

- Часто провітрювати приміщення;

- Прагнути не торкатися очей, носа, рота немитими руками;

- Уникати обійми, поцілунки і рукостискання;

- Прикривати ніс і рот при чханні або кашлі одноразовою носовою серветкою, яку зразу ж після використання потрібно викинути;

- Якщо у людини є симптоми грипу, то необхідно триматися від неї на відстані не менше двох метрів.

Основним захистом проти грипу та попередження ускладнень при розвитку захворювання єпроведення щеплення проти грипу


При появі симптомів грипу необхідно обов’язково звернутися до лікаря! Пам’ятайте, що здоров’я у Ваших руках!


               Кір. Пам’ятка для батьків!
Кір – це гостре інфекційне захворювання, яке найчастіше вражає дітей. Але можуть захворіти і дорослі, яких у дитинстві обминула ця недуга.
Хвороба заразна. Її викликає вірус кору. Характеризується високою температурою, кашлем, нежитем, кон’юнктивітом, характерним висипом на шкірі. Дуже небезпечна для маленьких дітей. Якщо дитині ще немає двох років, хвороба часто супроводжується важкими та небезпечними для життя легеневими ускладненнями.
Джерело інфекції – хвора людина. Інфекція передається повітряно-крапельним шляхом під час безпосереднього контакту (розмова, кашель, чхання) і, що дуже небезпечно, – хвора дитина є заразною за 4-5 днів до появи висипу на шкірі, тобто ще в інкубаційному періоді. Через третіх осіб, іграшки та навколишні предмети інфекція не передається, бо вірус дуже нестійкий у навколишньому середовищі: швидко гине під впливом сонячного проміння та дезінфікуючих  речовин.
Інкубаційний період 18-21 доба. Кір – починається як звичайне гостре респіраторно-вірусне захворювання (кашель, нежить, підвищення температури, загальне нездужання). На третю – четверту добу в роті на слизовій оболонці щік, на рівні кутніх зубів з’являється кілька червоно-фіолетових плям навколо дрібненьких білих горбочків – на зразок манної крупи. Горло яскраво-червоне, а на м’якому піднебінні спостерігаються маленькі цяточки крововиливів. Загальний стан погіршується, дитина стає сонливою, не хоче їсти, старші діти скаржаться на головний біль та біль у м’язах.
Протягом наступної доби з’являються висипання, характер яких є дуже важливим для діагностики всієї інфекції. Це яскраві плямки неправильної форми, які часом зливаються (між плямами завжди є ділянки здорової шкіри), а під час натискування зникають, на дотик дещо випуклі і оксамитові. Починаються висипання спершу за вухами, на обличчі та шиї. Наступного дня поширюються по всьому тілу, на кінцівки аж до пальців. До речі, під час кору на сідницях висипань не буває, що також є важливою ознакою, аби відрізнити кір від краснухи.
Висипання триває 5-6 діб, після чого починає зникати у тому ж порядку (з обличчя до низу).На місцях висипань залишається коричнева пігментація, яка потім зникає завдяки злущуванню. Під час злущування шкіра хворого наче вкрита пудрою. Температура падає на 4-5 день після появи висипання, стан поліпшується, зникає нежить. Але кашель залишається довше внаслідок глибокого вірусного запалення слизової оболонки трахеї. Допоможуть мікстури або настої трав (відхаркувальні та заспокійливі – для дітей, схильних до судом).Рекомендовано: ліжковий режим, трохи підкислене пиття (морси, соки), їжа рідка, тепла, багата на вітаміни, годування за апетитом, туалет слизових оболонок (промивання очей, носових ходів, полоскання ротової порожнини, підмивання у дівчаток для запобігання запалення піхви).
Хворому необхідно перебувати весь час під наглядом лікаря для запобігання та своєчасної діагностики ускладнень (іноді – дуже важких). Після кору захисні сили організму, особливо маленької дитини (до 2 років), різко знижуються, тому мікробні інфекції набувають важких форм. Можна підозрювати ускладнення якщо: лихоманка утримується або з’являється повторно, після того як температура знижувалася до норми протягом 2-3 діб; після того, як висипання почали зникати, дитина залишається млявою і відмовляється від їжі; дитина скаржиться на біль у вухах або головний біль.
Найважчим ускладненням є коровий менінгоенцефаліт, який потребує негайної госпіталізації та лікування в умовах нейроінфекційного стаціонару. Небезпечним є корове запалення легенів, яке також потребує стаціонарного лікування. Необхідно особливо пильнувати за дітьми, які хворіли на туберкульоз. Адже організм дуже ослаблений і хвороба може повернутися.
Коровий круп (набряк слизової оболонки гортані) дуже небезпечний, тому що через звуження і закриття голосової щілини дитина може задихнутися.
Лікарського спостереження потребують і такі ускладнення, як запалення слизових оболонок очей – кон’юнктивіт та запалення лімфатичних вузлів – лімфаденіт.
Якщо дитина до трьох років перебувала у контакті з хворим на кір, не будучи щепленою, їй необхідно зробити або щеплення за епідемічними показами (дітям від 1 року і старшим), або ввести гаммаглобулін. У таких випадках може виникнути захворювання, але воно має значно легший перебіг і в 99% не дає ускладнень.
                                                                          Інформацію взято з інтернет-джерел.

ПРАВИЛЬНЕ ХАРЧУВАННЯ ШКОЛЯРІВ - ОСНОВА ЗДОРОВ’Я Й ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ


Сумні рядки статистики свідчать: до кінця навчання в школі більшість дітей мають 2—3 хронічні хвороби, які зумовлені неправильним харчуванням. І це не випадково. Адже суворого контролю за дотриманням режиму (як це було, наприклад, у дитсадку) вже немає. Тепер діти можуть відчути смак «свободи» і досхочу поїсти чи попити чого-завгодно (чіпсів, сухариків, газованих напоїв тощо), що дуже шкідливо. Та й батьки іноді не знають, чим нагодувати молодшого чи старшого школяра вранці, аби він краще засвоював уроки, які страви запропонувати на обід чи увечері, які вітаміни потрібні організму дитини для нормального розвитку і звідки їх отримати. Щоб діти гарно навчалися і були міцними та здоровими, батьки мають знати важливі правила кулінарії для школярів.
Любов КЛИМЕНКО, завідувач другого педіатричного відділення дитячої поліклініки № 1 Святошинського району міста Києва, позаштатний головний гастроентеролог Святошинського району 
ОРГАНІЗМ ІНТЕНСИВНО РОЗВИВАЄТЬСЯ
Одна з головних умов нормального розвитку школяра — раціональне розумне харчування (його порушення може призвести до серйозних розладів функцій органів травлення, серцево-судинної системи, вищої нервової діяльності). Це важливо пам’ятати тому, що саме від 6—7 до 17—18 років (період остаточного становлення дорослої людини) в дитячому організмі відбуваються надзвичайно важливі внутрішні зміни (формується нервова, ендокринна, лімфатична, дихальна, імунна та інші системи). Дівчатка та хлопчики в цей час дуже швидко ростуть. Ріст — безпосереднє відображення розвитку. Тому майте на увазі, що на ріст впливають: заняття спортом (стимулюють ріст стрибки та спортивні ігри зі стрибками, такі як волейбол, баскетбол, бейсбол, теніс); тривалість сну (найінтенсивніше дитина росте під час вранішнього сну; якщо вона хронічно недосипляє чи вимушена рано вставати, це може призупинити ріст), психологічний клімат у сім’ї, в школі (конфлікти між батьками, однолітками, невдачі в навчанні негативно позначаються і на рості, і на загальному розвитку; вчені довели, що щира любов тата та мами, дідуся й бабусі до свого школяра найліпше допомагають його гармонійному розвиткові) і, звичайно, харчування (дитина має отримувати достатню кількість білків, жирів, вуглеводів, мінеральних солей, вітамінів).
ГАРЯЧІ СТРАВИ ЗРАНКУ І ЛЕГКА ЇЖА — УВЕЧЕРІ
Життя дитини помітно змінюється вже тоді, коли вона йде до першого класу (новий режим дня, нове фізичне та розумове навантаження). Якщо ви з перших днів навчання правильно організуєте харчування малюка, ви допоможете йому легше адаптуватися до шкільного процесу і закладете основи здоров’я на подальші роки. Як цього досягти? Завжди прагніть виробити в школяра звичку їсти в один і той самий час (тоді органи травлення зарані готуватимуться до прийому їжі й організм повніше буде її засвоювати). На сніданок обов’язково дайте гарячу страву — з м’якого сиру (сирники, ліниві вареники), яйця (омлет, яєшня, відварене яйце), м’ясну (відварене або тушковане м’ясо, парові котлети), з крупів (вівсянку, гречану, рисову каші). Як пиття добрі молоко, чай з трав (ромашки, м’яти). Хороше доповнення — свіжі овочі або фрукти (морква, буряки, яблука). Таке меню посилить роботу мозку, серця і буде джерелом енергії. Важливо, щоб дитина після другого уроку в школі отримувала ще один сніданок (звичайно, це молоко чи сік, булочка, печиво тощо), тоді вона менше втомлюватиметься і краще сприйматиме шкільну науку. Із собою дайте школяреві яблуко (містить вітаміни), печиво (вуглеводи), пиріжок з овочевою начинкою, бутерброд з твердим сиром (джерело кальцію), відвареним м’ясом чи рибою (білок, що міститься в них, потрібен для росту). На обід дайте побільше овочів (сирих або у вигляді салатів), щоб запрацював кишечник і «звільнився» від зайвого (адже дитина через намагання всюди встигнути могла «пропустити» в школі момент, коли їй хотілося в туалет). Також запропонуйте гарячу першу страву (не надто об’ємну, щоб були сили впоратися з другою), на друге — м’ясну або рибну страву з гарніром (картопля, макаронні вироби). На солодке — фруктовий сік чи свіжі фрукти, компоти з сухофруктів. Дитячий організм має відновитися після уроків і зарядитися енергією до вечора (адже потрібно накопичити сили, аби виконувати домашні завдання, йти на додаткові курси тощо). Вечеря має бути легкою (молочно-круп’яні, овочеві, яєчні страви, з м’якого сиру), щоб органи травлення могли відпочити, коли шлунок не перевантажений їжею, що довго засвоюється (наприклад, білковою, до речі, страви з м’яса або риби збуджують нервову систему), тоді й сон буде міцнішим і здоровішим. Фрукти й овочі на вечерю поповнять організм вітамінами. Якомога рідше купуйте дітям газовані напої (вони подразнюють слизову оболонку шлунка й кишечнику). Семи-дев’ятирічні школярі мають щодня вживати м’який або твердий сир, кисломолочні продукти, бо це — джерело кальцію (адже саме в цей час з’являються постійні зуби, яким кальцій надзвичайно потрібен).
ПІДЖИВЛЯТЬ МОЗОК БОБОВІ, МОЛОКО ТА ЦИБУЛЯ
Старшим школярам доводиться навчатися більше, ніж молодшим (6—8 уроків у школі, 3—4 години забирають домашні завдання, ще й різноманітні курси потребують додаткової розумової напруги). Щоб упоратися із таким навантаженням, слід добре підживлювати мозок. Дитина повинна отримувати достатньо поживних речовин, але не перевантажувати себе зайвими калоріями, тому що переїдання сприяє припливу крові до травного тракту і відтоку її від мозку (тоді розумова діяльність послаблюється, з’являється сонливість і вже хочеться не вчитися, а спати). Щоб добре мислити і засвоювати потрібну інформацію, організму потрібні білок, крохмаль, вітаміни групи В та вітамін РР (нікотинова кислота), калій та кальцій. Білок виробляє хімічні речовини, які прискорюють реакцію і процеси мислення. Його достатньо в м’ясі, молочних продуктах, горосі, квасолі. Крохмаль містить глюкозу, яка допоможе підвищити розумову працездатність на кілька годин. Багато крохмалю в чорному хлібі, картоплі, горіхах, рисі, горосі, квасолі. Нервові клітини мозку не можуть добре функціонувати без вітамінів групи В та вітаміну РР. Отримати їх школяр може з риби, бобових, крупів (особливо гречаних, вівсяних), яєць, молочних продуктів, картоплі. Калій та кальцій позитивно впливають на імунну, нервову системи і поліпшують розумову діяльність. Вони в достатній кількості містяться в куразі, родзинках, йогуртах, м’якому та твердому сирі, молоці, кефірі, сметані, вершковому маслі. Щоб посилити здатність до концентрації уваги, додайте до меню дитини страви зі свіжої цибулі, вона допоможе кровопостачанню мозку. Активізують обмін речовин у мозку, поліпшать запам’ятовування морква, імбир та кмин. Якщо потрібно багато вчити напам’ять, запропонуйте школяреві з’їсти тарілку тертої моркви з кмином, імбирем та сметаною (сметана потрібна, аби повніше засвоївся каротин моркви). Іноді зосередитися заважає надмірна нервозність. Тож заспокоїтися допоможе шматочок шоколаду (але невеличкий), банани (вони містять речовини, які знімають стрес і сприяють концентрації уваги). Горіхи та зернята усунуть втому в разі тяжкої та тривалої розумової роботи.
ДЕЩО ПРО ВІТАМІНИ
Організм школяра буде добре рости і розвиватися, якщо отримуватиме належний комплекс вітамінів. Скажу про ті, які особливо потрібні школяреві. Вітамін А посилює опірність організму до інфекцій (коли дитина менше хворіє, вона активна й життєрадісна, що позначається й на навчанні). Нестача вітаміну А призводить до погіршення зору (це дуже небезпечно, адже учням щодня доводиться багато читати та писати, отже напружувати зір). Головним його джерелом є молоко та молочні продукти, особливо жирні — вершкове масло, сметана. Також він міститься в м’ясі, печінці, червоних, жовтих та оранжевих овочах і фруктах (буряки, червоний перець, яблука, гарбузи, морква). Моркву найдоцільніше їсти тушкованою чи вареною з будь-яким жиром (вершковим маслом, сметаною тощо), тоді повніше засвоюється попередник вітаміну А —каротин, і легко переходить в активний вітамін А. Нестача вітаміну D може призвести до рахіту (коли кістки стають ламкими і деформуються). Цей вітамін утворюється в шкірі під дією сонячного проміння (отже, дайте можливість дітям проводити час на сонечку). В основному він міститься в тваринних продуктах: жирних сортах риби (сардина, скумбрія, лосось), яйцях, молочних жирах, також у капусті. Важливе значення в нормальному розвитку організму школяра відіграє вітамін С. Він є потужним антиоксидантом (відновлює клітини), сприяє профілактиці анемії, стає на перешкоді інфекційним захворюванням. Через його нестачу кровоточать ясна, утворюються крововиливи на шкірі, шкіра стає сухою та блідою, з’являється загальна слабість, швидка психічна втома. Багато вітаміну С у шипшині (готуйте з плодів настій), лимонах, мандаринах, капусті, зеленому перці, чорній смородині (давайте у вигляді варення або чаю: запарюйте сухі ягоди склянкою окропу). Для нервової системи вкрай потрібні вітаміни групи В. Вони також стимулюють ріст, поліпшують діяльність печінки, впливають на стан шкіри, слизових оболонок. Потреба в них збільшується за психічної напруги (школяр може хвилюватися на уроках, олімпіадах, спілкуючись з однолітками, батьками, вчителями). Містяться ці речовини в горіхах, квасолі, картоплі, молоці та молочних продуктах, м’ясі, рибі, яйцях, гречаних крупах. Вітаміни групи В частково можуть синтезуватися нормальною мікрофлорою кишечнику, тому так важливо її підтримувати в належному стані. Для цього слід регулярно вживати кисломолочні продукти, також фрукти та овочі, багаті на клітковину, вони стимулюють перистальтику (ритмічні скорочення) кишечнику і оздоровлюють його. Приділіть належну увагу харчуванню свого школяра, поповніть його раціон потрібними для розвитку вітамінами, білками, вуглеводами та іншими поживними речовинами, і тоді він отримуватиме задоволення від навчання, а ви радітимете, що ваша дитина росте розумною та здоровою.
https://www.zid.com.ua/ukr_creativework/pravylne-harchuvannya-shkolyariv-osnova-zdorovya-j-intelektualnoho-rozvytku

Комментариев нет:

Отправить комментарий